ATTENTION PLEASE
this is my first release on the blog and of course will be in italian.
It's about a story Joao just told me today about a guy sent back to brasil.
if you're interested I'll translate it.
Mettiamo che sei brasiliano e non hai finito le scuole e non ti piace la situazione del tuo paese e decidi a tutti i costi di partire.
Hai molti amici in quella città che è la capitale d’Europa, quel continente da dove i tuoi nonni provengono, cazzo, scappi e senza il permesso ti intrufoli nel paese.
Non male la vita da immigrato clandestino, lavori senza pagare le tasse e non ti ammali perché sei giovane, la vita va avanti per quasi cinque anni fino a che una sera hai bevuto un po’ troppo e ti scappa di pisciare che non resisti, trovi un angolino e lì ti lasci andare orinando davanti ad un portone, chi non l’ha mai fatto? Pensi, e in quel momento ti senti rivolgere la parola in modo brusco, ti volti ed è un ufficiale di polizia, ecco, generalità? Documenti?
Notte in prigione e nemmeno il tempo di avvisare la ragazza con la quale convivi da due anni che è tornata in Polonia dalla madre per una breve vacanza già sei in quell’aereo per san paolo su cui speravi di salire con il biglietto da te comprato per Natale.
Boa sorte.
IT'S NEVER TOO LATE TO TRANSLATELet’s say you’re Brazilian you didn’t finish the school and don’t like the reality of your country, you decide at any risk to leave.
You got a lot of friends in that city which is capital of Europe, that continent where you grand parents come from, fuck, you run off and
Clandestine life is not so bad, you work without paying taxes and you don’t get sick because you’re young, life goes on for almost five years,
Until one night you drunk a bit too much and you got to pee, you can’t help it, you find a corner and start to urinate on a doorstep, who never did so?
you think, and in that very moment a voice calls you very sharply, you turn to see a police officer, ecco (here we are), generality? ID?
One night in prison and not even the time to inform the girl you’re living with since two years whom is now back to
Boa Sorte
Luca Fredianelli London November Two Thousand Eight
7 comments:
fantastic!
(MarcelloP)
Is it a real story?
I read it with an italian accent. I don't know why.. haha!
haha..cause you saw his youtube "get rid of your accent" classes!! haha!!
And yes, it's a real history.
Hey, We should notice who's doing the coments!!!
Thanks...
Opera's Phantom!
Probably, Lipe.
Hahahahahaha! Opera's Phantom!
Luca... dove sono le istruzioni per la tua testa???
La cosa bella è che coltivi la tua fantasia, e che ti c'abbandoni... Poi magari la meloscoli con qualcos'altro, però questo ti rende adorabile.
Hey!
who wrote the prvious comment? 12 november 2008 at 13.27????
this is Luca...some 12 years after....
Post a Comment